Kano-survivaltocht Zweden mei 2022 dag 10

20 mei 2022 - Rijssen, Nederland

Vandaag, zondag 10 mei. Mijn laatste dag in Zweden. Vanmorgenvroeg om 08:00u vertrokken richting Malmö. Ik heb gekozen om niet direct de snelweg op te gaan, maar redelijk buiten de snelwegen om. Onderweg zie ik nog weer mooie stukjes Zweden. Ook spot ik een kraanvogel, die toch nog even op de foto moet zetten.

P1010111

De weg gaat verder richting Göteborg. Op de heenweg gaf het hier wat problemen vanwege wegwerkzaamheden. Ik dacht; "dat was de andere richting op, dus zal nu wel meevallen".  Niet dus. Bij Göteborg aangekomen beland ik in een file, waar ik niet blij van wordt. Ik sta muurvast. Even later zie ik toch een mogelijkheid de file te ontsnappen en rij links, rechts, troelala wat heen en weer door Göteborg en kom gelukkig net voorbij de wegwerkzaamheden weer de snelweg op. Gelukkig. Wel heeft deze situatie mij een half uur gekost en zie ik op de navigatie dat ik 15min voor het eindstip voor het inchecken aankom bij de veerboot. Er moet nu niets meer gebeuren anders mis ik de boot. Alles komt goed en ik loop nog wat tijd in. Bij de veerboot hoef ik niet lang te wachten en kan vrijwel direct doorrijden. De auto staat op zijn plek en ik wandel naar het restaurant waar ik kan aanschuiven aan het buffet. Vandaag diner om 16:30u. Een beetje vroeg, maar ik wil toch proberen een beetje slaap te pakken. De boottocht duurt negen uur en als ik om één uur aankom in Travemunde wil ik wel wat uitgerust zijn voor het laatste deel van de trip. Het slapen valt tegen. Ik ga regelmatig toch even een wandeling maken en wordt toch ook aangetrokken door de zonsondergang.

20220515_154927Malmo-bridge0120220515_15504920220515_20512420220515_21053120220516_005632

Uiteindelijk slaap ik wel wat. Om 24:00u is het ontbijt (?) ja ontbijt. Beetje vroeg, maar wel lekker.  De boot komt zoals gepland aan in Malmö om 01:15u, midden in de nacht. Ik verlaat de boot en begin aan mijn laatste deel van de reis. De terugreis naar Rijssen naar "Huis", maar vooral Charlotte, die ik natuurlijk deze hele periode heb moeten missen. Onderweg neem ik nog 2 uurtjes om een dutje te doen en daarna door. Om 09:15u komt aan op de camping en zit Charlotte al op mij te wachten met een bak koffie. Lekker even bijkletsen en nog even slapen. De reis naar Zweden zit erop. Wij (Luuk en ik) hebben het geweldig gehad, samen een weekje in de kano en leuke avonturen meemaken, veel geleerd en gezien. Fantastisch, een aanrader. Met dank aan Surviking voor de organisatie en alle deelnemers met wie het gezellig was en goed werd samengewerkt. Top.

IMG-20220513-WA0015Tot ziens.