Kano-survivaltocht Zweden mei 2022 dag 8

14 mei 2022 - Kil, Zweden

Vandaag (vrijdag 13 mei) is het opruimen en vertrekken naar Årjäng waar wij onze laatste nacht doorbrengen. Eerst lekker wat uitslapen.

IMG-20220513-WA0013

Ook hebben we afgesproken vanmiddag te gaan kijken bij een autokerkhof waar zelfs de filmindustrie van Hollywood regelmatig is geweest om opnamen te maken voor films zoals. House on the Haunted Hill. We gaan dus naar Ivan’s junkyard car cemetery, Bastnäs.

We gaan eerst langs het hotel inchecken, een broodje eten en dan naar de junkyard. Je weet niet wat je ziet daar. Een autokerkhof welke grotendeels is ingenomen door de natuur. In sommige auto’s is het nog mogelijk om te zitten en leuke foto’s te maken. De woning die erbij staat kun je ook naar binnen gaan en eens rondlopen en je verbazen.

IMG-20220513-WA0009 IMG-20220513-WA0007

Na dit avontuur gaan wij weer terug naar het hotel, lekker opfrissen onder een echte douche en ons voorbereiden op het avondeten. Dit keer niet zelf eerst een vuur hoeven maken, nee we gaan naar een echte Pizzaria. Heerlijk gegeten en geëvalueerd. Daarna zijn er al een paar mensen gaan slapen, die morgenvroeg om 04:00u al weer op moeten om de bus naar Oslo te halen. Zij vliegen van daar weer naar Nederland. Met een paar anderen gaan we gezellig bowlen in het hotel en nog een drankje drinken.

IMG-20220513-WA0044

Nauw het is weer duidelijk: ‘Je wordt ouder pappa’

Morgen om 09:00u ontbijten en voorbereiden op het vetrek. Ik ga richting Nederland. Zondag met de boot en Luuk gaat nog een ‘stukje’ fietsen en die is dan over 2 a 3 weken weer terug in Groningen (op de fiets). Nu eerst lekker slapen in een echt bed. Welterusten.